7.5mm MAS crusher cartridge...early pattern?

Am I correct in thinking that this is a crusher cartridge? There appears to be a brass or copper disc in the centre of the drilled hole.

My understanding of copper crusher measuring is the cartridge has a hole which lines up with / to a device (holding the copper slug to be crushed) attached to the chamber & when fired the pressure enters the devise to crush the copper. So only the powder and the hole are part of the cartridge, not the copper slug.

No idea what you show. Sorry.

Bonsoir
Cartouche pour essai de pression test crusher premier type.
Sylvain

“Cartridge for test pressure test crusher first type” is a google translation of Sylvain’s answer.

Sylvain
How does this test work? What sort of a device is used?

again Google translate of my ?

Comment fonctionne ce test? Quel genre de devise est utilisé?

Bonjour,
Voici quelles infos que j’ai pu trouver sur le systeme Crusher.
Pour le calcul des pressions maximales lors des tirs.
Ce test se fait dans un tube special appelé Crusher.
L’étui est porteur d’une empreinte de fraise de 4mm de diametre à 14 mm de la base.
Cette empreinte correspond au préhenseur de l’appareil à pression et la minceur du métal
à cet endroit est telle que la déflagration déchire l’étui et permet de connaitre la pression développée lors du tir.
En esperant que mon explication sera claire pour vous aprés traduction!!

Sylvain.

After Google translation:

“Hello,
Here is what information I could find on the Crusher system.
For the calculation of the maximum pressures during shots.
This test is done in a special tube called Crusher.
The case is marked with a 4mm diameter milling cutter at 14 mm from the base.
This impression corresponds to the gripper of the pressure vessel and the thinness of the metal
in this place is such that the explosion tears the case and allows to know the pressure developed during the shooting.
Hoping that my explanation will be clear for you after translation !!”

Merci, Sylvain & RimPin

Sylvain,

Je vous suis très reconnaissant pour votre aide et votre intérêt pour ce sujet. Je suis également très content que vous ayez trouvé ce forum … merci!

Jim